Zondagavond dag 2 - Dinner - Reisverslag uit Warschau, Polen van Nicole - WaarBenJij.nu Zondagavond dag 2 - Dinner - Reisverslag uit Warschau, Polen van Nicole - WaarBenJij.nu

Zondagavond dag 2 - Dinner

Door: Jochem

Blijf op de hoogte en volg Nicole

20 Juli 2014 | Polen, Warschau

Een echt Poolse eet ervaring, dat is wat ik wil. Dus nadat wij opgefrist waren van de middag, heb ik op internet wat restaurants vergeleken. Dodwale 25; dat leek me wel wat. Grote porties, grote pullen bier en Poolse cuisine. 2km lopen vanaf hostel, dus is te overzien. Was een iets meer achteraf restaurant, niet zo in de drukte van het toerisme.

Daar aangekomen werden we vriendelijke ontvangen en kregen we een ober aangewezen. De wat oudere ober had blijkbaar geen zin om Engels te praten en liet zich overnemen door een wat jongere jongen. Beetje onhandig/sullige jongen, maar deed zeker zijn best voor ons. De Engelse taal ging een beetje moeizaam bij de ober en ja hoor voor ik het wist zei Nicole: 'SPRECHEN SIE DEUTSCH?!?!'

Oke vanaf nu zijn wij dus de Duitsers van het restaurant, bedankt weer :)

De ober als voorkeur Engels, ik blij.

Tijd om eten te bestellen. Nicole neemt een salade met kip + een ice tea. En ik een steak met een pul bier (1L!).
(Ik had Nicole van tevoren wijs gemaakt dat het bier hier per liter gaat).

Al vrij snel kregen we een mand met brood + een schaal met zure bommen en zuurkool.

In het restaurant zaten eigenlijk alleen maar Polen zover wij konden beoordelen. Een goed teken op zich. Er speelde ook twee mannen live wat Poolse deuntjes op de tuba + accordeon. Best gezellig.

Daar kwamen onze gerechten, inderdaad flinke porties, maarja na veel wandelen in combinatie met weinig eten waren deze porties meer dan welkom!

Na flink door kauwen + doordrinken was alles zo goed als op (op de zuurkool na dan). Met volle buiken om de rekening gevraagd. De rekening kwam samen met een kersenlikeurtje van het huis, altijd goed! Maar toen we de rekening bekeken stond erop: (kon natuurlijk niet anders): Danke schön! :)

Yeeeep, wij waren nog steeds die Duitsers.

Dat wou Nicole toch even rechtzetten, dus wij naar de desbetreffende ober: "We are from Holland'. De ober kon er wel om lachen en wij ook natuurlijk.

Met een volle buik weer huiswaarts naar het hostel. Maar zeker een geslaagde Poolse eet ervaring gehad.