Genieten van het uitzicht met de huiskat op schoot - Reisverslag uit Los Llanos de Aridane, Spanje van Nicole - WaarBenJij.nu Genieten van het uitzicht met de huiskat op schoot - Reisverslag uit Los Llanos de Aridane, Spanje van Nicole - WaarBenJij.nu

Genieten van het uitzicht met de huiskat op schoot

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

06 Oktober 2015 | Spanje, Los Llanos de Aridane

Vanochtend na heerlijk (bij)geslapen te hebben onder de klamboe, gooiden we de grote openslaande deuren open die ons meteen de tuin in deden stappen en namen we een verfrissende duik in het zwembad. Ik kon mij geen beter begin van de ochtend wensen.

Tijdens ons gebruikelijke havermoutpap ontbijt kwam de eigenaresse van het huisje langs, om ons meer te vertellen over het eiland. Gisteravond hadden we kort kennisgemaakt en afgesproken om elkaar vandaag weer te ontmoetten. Ze vertelde ons de hotspots op het eiland in het Engels met af en toe een Duits woord ertussen. Zij en haar gezin zijn 17 jaar geleden vanuit Duitsland geëmigreerd naar La Palma en hebben nu meerdere vakantiewoningen op hun naam staan, waar ze hun geld mee verdienen. Wat lijkt mij dat heerlijk. Ik zou zelf ook ooit (mede)eigenaar van een vakantiewoning willen zijn. Ergens in Nederland of in een andere land wat we misschien de komende jaren wel ontdekken.

Om het huisje loopt een kat. Een hele mooie licht bruine langharige kat met licht blauwe ogen. Het heeft een bandje om de hals dus geen zwerfkat. Daarbij is ze ook te dik voor een zwerfkat. Wat een leuke bijkomstigheid! Ik ben dol op katten! Ze komt naar je toe en ligt onder je stoel of op je schoot. Ze voelt zich helemaal thuis. Zou het opvallen als ik haar in mijn rugzak mee naar huis neem?

We zitten nu in de tuin van het heerlijke weer en prachtig uitzicht te genieten. In de tuin loopt niet alleen een kat. Het zit er vol met salamanders. Kleintjes - grote, slanke - dikke salamanders. En wat zijn ze snel! Brr.. Je hoort het op meerdere plekken ritselen in de tuin. Binnen tussen de balken van het plafond zitten ze ook graag, zijn we achter gekomen. De klamboe boven het bed vannacht als ik lig te slapen vind ik een erg prettig idee. Ik ben zo'n persoon die bang is dat een salamander op mij gaat zitten terwijl ik lig te slapen.

We hebben romantisch op het terras met uitzicht op de ondergaande zon pasta gegeten, die ik met liefde voor ons gemaakt heb. Terwijl je geniet van de ondergaande zon is de temperatuur nog steeds aangenaam. Wat heerlijk dat dit hier mogelijk is!

's avonds hebben we met de kat op schoot op het achterste terras van het uitzicht genoten. Het blijft prachtig! Toen het donder genoeg was hebben we sterren gekeken. Via een app kun je zien waar de planeten en sterren staan, daarbij zie je ook de verbindingen van elk sterrenbeeld. De schorpioen las het beste in zicht, met daar aan vast de weegschaal, met Jupiter tussen beiden. Boogschutter vonden we wel tof uitgebeeld. Wat een geluk dat het helder is vanavond. Hoe langer je de duisternis in staart - hoe meer lichtjes er tevoorschijn komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 9107

Voorgaande reizen:

09 September 2017 - 20 September 2017

Duistland '17 HARZ

14 April 2017 - 17 April 2017

Citytrip Londen

23 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Duitsland '16

05 Oktober 2015 - 15 Oktober 2015

Vakantie - La Palma

12 September 2014 - 14 September 2014

Steden trip Brugge

19 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Treinreis door Polen

07 Juli 2013 - 10 Juli 2013

Steden trip - Riga

29 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Steden trip - Parijs

Landen bezocht: