Vakantie Duitsland '16 - Reisverslag uit Frauenwald, Duitsland van Nicole - WaarBenJij.nu Vakantie Duitsland '16 - Reisverslag uit Frauenwald, Duitsland van Nicole - WaarBenJij.nu

Vakantie Duitsland '16

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Juli 2016 | Duitsland, Frauenwald

Ik schrijf dit zittend op de bank onder een dekentje met een kop thee naast mij. We kijken de Duitse Ninja Warriors. Op dit moment strijden ze voor een plek in de finale.

Het appartement bevalt goed. Het is groter dan verwacht en we hebben echt alles voor ons zelf. Naast het appartement wonen de verhuurders, zij hebben de gehele beneden verdieping + nog er aanvast een compleet huis. Er woont een gezin met veel jonge kinderen.

Gistermiddag thuis, de dag voor vertrek, heb ik een brocciliquiche gebakken, zodat we vandaag na de lange rit niet nog hoefden te koken. Dit beviel erg goed!

De wekker ging vanmorgen al om 7:15 uur en op 8:00 uur pakten we de auto in. Rond half 9 waren we zo ver en stapten we in de auto op weg naar Duitsland. De geleende TomTom werd eerst nog even ingesteld en de laatste Pokémon Go punt werd gepakt. Nederland uitrijden duurde langer dan verwacht. Via Utrecht en Arnhem reden we richting Oberhausen. Hoe verder we Duitsland in reden, hoe heuvelachtiger het werd. De geel-groene kia, geleend van mijn moeder had hier wel wat moeite mee. Om fatsoenlijk de heuvel op te rijden, gingen we met 150 de heuvel af. Als ik 120 km/per uur bleef en zakte de teller naar 100 of zelfs 80 en belandde de kia met ons erin achter campers en vrachtwagens. Nou niet een plek waar je de rest van de weg wilt rijden. Dus met 140/150 km/per uur de heuvel af. Ik vond het geweldig om zo te crossen